
Sănătatea și securitatea angajaților este responsabilitatea angajatorilor
- Luminita
- 27 ianuarie 2024
- Securitate si sanatate in munca, Evaluarea Riscurilor
- masuri de siguranta, protectia muncii
- 0 Comments
Sănătatea și securitatea angajaților este obligația și una dintre multele preocupări pe care dumneavoastră, în calitate de angajator, trebuie să le aveți la locul de muncă.
Iată câteva sugestii despre cum să vă asigurați că în compania dumneavoastră sunt respectate standardele de sănătate și securitate de către și pentru angajați.
Sănătatea și securitatea angajaților presupune măsuri de siguranță
Toate întreprinderile, indiferent de dimensiune, sunt supuse legilor privind sănătatea și securitatea angajaților la locurile de muncă.
În calitate de angajator, sunteți obligat să vă păstrați responsabilitatea pentru siguranța angajaților în timp ce aceștia sunt la locul de muncă.
Aceasta presupune punerea în aplicare și luarea măsurilor necesare pentru a păstra siguranța pentru toată lumea și pentru a elimina sau reduce pericolele din mediul de lucru.
Este esențial să desemnați pe altcineva sau să alegeți o firmă de protecția muncii care să vă ajute în calitate de angajator cu orice problemă de sănătate și securitate.
- Angajatul selectat trebuie să fie competent, ceea ce înseamnă că are educația, formarea, experiența, expertiza și alte atribute necesare pentru a vă servi în mod corespunzător.
- Acest lucru ar necesita adesea o pregătire oficială în domeniul SSM, așa că unii angajatori colaborează cu un consultant calificat în SSM pentru a se ocupa de protecția angajaților.

Evaluarea riscurilor este esențială la locul de muncă
Pentru sănătatea și securitatea angajaților la locul de muncă, evaluarea riscurilor este esențială.
Acest lucru necesită o analiză meticuloasă a ceea ce în companie poate dăuna angajaților, care vă va oferi apoi informațiile necesare pentru a decide impunerea de garanții suplimentare.
Puteți afla mai multe despre ceea ce cred lucrătorii că ar trebui îmbunătățit sau modificat la locul de muncă, incluzându-i în orice evaluare a riscurilor afacerii.
Deoarece ei sunt cei care vor cunoaște cel mai bine sarcinile zilnice pe care le îndeplinesc, vor fi în cea mai bună poziție pentru a vă sfătui cu privire la crearea unor proceduri mai sigure și de succes.
Actualizați periodic evaluarea riscurilor
Următorii sunt cei cinci pași simpli pentru evaluarea riscurilor, pe care compania noastră de protecția muncii îi recomandă:
- Determinați pericolele pentru sănătatea și securitatea angajaților
- Stabiliți cine ar putea fi rănit și cum
- Faceți o evaluare a riscurilor și luați măsuri de precauție
- Înregistrați-vă rezultatele și puneți-le în practică
- Examinați-vă analiza și faceți toate actualizările necesare
Există foarte puține afaceri care rămân aceleași, deoarece echipamentele și procesele noi sunt actualizate, ceea ce în mod clar ar putea duce la amenințări diferite sau noi.
Din acest motiv, evaluările periodice ale riscurilor sunt esențiale pentru funcționarea eficientă a firmei. În plus, nu uitați să le actualizați dacă afacerea suferă o schimbare substanțială.
Gestionarea situațiilor de hărțuire la locul de muncă, una dintre măsurile de siguranță

Este posibil ca unele firme să nu aibă proceduri pentru a face față unor astfel de situații, lăsându-și angajații care suferă de hărțuire la locul de muncă fără nicio protecție.
Multe companii au fost obligate să-și revizuiască politicile privind hărțuirea sexuală și agresiunea în urma acuzațiilor de agresiune sexuală făcute de angajați.
Angajatorii trebuie să ofere lucrătorilor o locație confidențială pentru a raporta orice hărțuire pe care o pot întâlni, pentru a asigura sănătatea și securitatea angajaților.
Majoritatea întreprinderilor au în vigoare politicile de hărțuire sexuală fără a-și face griji cu privire la represalii.
Este esențial ca acestea să ofere lucrătorilor un spațiu confidențial în care să poată raporta orice comportament nedorit din partea colegilor sau supraveghetorilor lor.
Măsuri pentru sănătatea și securitatea angajaților, dar și a angajatorilor
Oferirea unui spațiu sigur pentru a solicita asistență de la colegi sau de la conducere are următoarele avantaje pentru sănătatea și securitatea angajaților:
-scăderea riscului de probleme de sănătate mintală;
-creșterea moralului și a productivității lucrătorilor;
-creșterea ratei de reținere a personalului.
Oamenii de la locul de muncă au o varietate de personalități și metode de lucru, ceea ce face din aceasta o atmosferă grea.
Puteți să oferiți un cadru care să respecte cerințele fiecărei persoane și să susțină metodele de lucru preferate, incluzând măsuri pentru sănătatea și securitatea angajaților, dar și a angajatorilor.
Solicitați consiliere pe teme de protecția muncii personalului calificat al societății noastre!